Известие

Collapse
No announcement yet.

ДИНАМО

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    има регулатори с още един допърнителен пин "sense" който си ходи на батерията и няма нужда от релета. обикновенно по истинските джипове ги слагат че там е важно да не те остави ел. системата. ако някой иска да си сложи такъв, може да измислим схема.
    точка

    Comment


    • #17
      Колев,ама то това е основата на тая схема,но изпълнена от релета,а не от електронен ключ.Всъщност схемата може да се изпълни и по следния начин.Прекъсва се захранването на релерегулатора от диодите.За прегледност ще боравя с обозначенията на обикновенните релета.На клема 30 свързваме захранването на регулатора.На клема 87а-нормално затворената,свързваме малките диоди,контролната лампа и клема 86.85 отива на маса.Клема 87,нормално затворената,взима напрежение директно от акумулатора през бушон 5 или 7,5 А.Как работи!?Има един много тънък момент.Релето трябва да е така подбрано или по-точно тока на намотката му,че да не се включва от тока на лампата.Възбудителния ток идва от лампата на клема 87а и през клема 30 отива на регулатора.Динамото започва да произвежда ток и от малките диоди идва напрежение,което хем загася лампата,хем включва релето.Захранването на регулатора е вече по линията :акумулатор,клема 87 клема 30 и отива на регулатора.
      Недостатъци на схемата са по-слабото светене на лампата и подбора на въпросното реле.Лично аз използвах кипаджийско реле с ток на намотката от около 50-60 мА.Тука е задължително и слагането на един диод,който да гаси тока на самоиндукция на релето при изключване.Иначе лампата гори много бързо.
      Схемата с външно реле е по-проста за изпълнение и по-стабилна,но има основния им недостатък.При контакт регулатора е под постоянно напрежение.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #18
        Вижте за сравнение днес замерих как зарежда 36 годишната ми Жигула която кара по 10 години с един акумолатор без проблеми
        Attached Files

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от zilala Покажи съобщение
          Вижте за сравнение днес замерих как зарежда 36 годишната ми Жигула която кара по 10 години с един акумолатор без проблеми
          На 14.8V това вече не е акумулатор или уредът ти не е верен

          Comment


          • #20
            Уреда си му е верен,а акумулатора си е вече пътник.Затова и не си изпълнява ролята на кондензатор.А,че релето е за реглаж си е друга бира
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment

            Working...
            X